ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 聖泉看護学研究
  2. 3巻

一看護系大学の地域貢献活動におけるキャリアアップ講座の分析 : -医療従事者の受講者自己評価アンケートから-

https://doi.org/10.34359/00000197
https://doi.org/10.34359/00000197
f881b10f-bea6-4932-ba72-7cad0d70089d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00009350019.pdf KJ00009350019 (1.4 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-18
タイトル
タイトル 一看護系大学の地域貢献活動におけるキャリアアップ講座の分析 : -医療従事者の受講者自己評価アンケートから-
タイトル
タイトル Analysis of a Career-Advancement Class Implemented by Nursing College as a Regional Contribution Activity : - Based on the Results of a Self-Assessment Questionnaire Involving Health Care Professionals Who Attended the Class –
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護系大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 地域貢献
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護研究
キーワード
主題Scheme Other
主題 生涯学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 研修
キーワード
主題Scheme Other
主題 キャリアアップ講座
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing college
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 regional contribution
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 support for nursing research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lifelong learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classes of career up
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34359/00000197
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
実践報告
論文名よみ
その他のタイトル イチ カンゴケイダイガク ノ チイキコウケンカツドウ ニ オケル キャリアアップ コウザ ノ ブンセキ : - イリョウ ジュウジシャ ノ ジュコウシャ ジコヒョウカ アンケート カラ -
著者名(日) 金森, 京子

× 金森, 京子

金森, 京子

Search repository
磯邉, 厚子

× 磯邉, 厚子

磯邉, 厚子

Search repository
大籠, 広恵

× 大籠, 広恵

大籠, 広恵

Search repository
鈴木, 美佐

× 鈴木, 美佐

鈴木, 美佐

Search repository
田原, 育恵

× 田原, 育恵

田原, 育恵

Search repository
上野, 範子

× 上野, 範子

上野, 範子

Search repository
著者名よみ カナモリ, キョウコ

× カナモリ, キョウコ

カナモリ, キョウコ

Search repository
イソベ, アツコ

× イソベ, アツコ

イソベ, アツコ

Search repository
オウゴモリ, ヒロエ

× オウゴモリ, ヒロエ

オウゴモリ, ヒロエ

Search repository
スズキ, ミサ

× スズキ, ミサ

スズキ, ミサ

Search repository
タハラ, イクエ

× タハラ, イクエ

タハラ, イクエ

Search repository
ウエノ, ノリコ

× ウエノ, ノリコ

ウエノ, ノリコ

Search repository
著者名(英) Kyoko, Kanamori

× Kyoko, Kanamori

en Kyoko, Kanamori

Search repository
Atsuko, Isobe

× Atsuko, Isobe

en Atsuko, Isobe

Search repository
Hiroe, Ohgomori

× Hiroe, Ohgomori

en Hiroe, Ohgomori

Search repository
Misa, Suzuki

× Misa, Suzuki

en Misa, Suzuki

Search repository
Ikue, Tahara

× Ikue, Tahara

en Ikue, Tahara

Search repository
Noriko, Ueno

× Noriko, Ueno

en Noriko, Ueno

Search repository
著者所属(日)
聖泉大学看護学部
著者所属(日)
聖泉大学看護学部
著者所属(日)
聖泉大学看護学部
著者所属(日)
聖泉大学看護学部
著者所属(日)
聖泉大学看護学部
著者所属(日)
聖泉大学看護学部
著者所属(英)
en
School of Nursing, Seisen University
著者所属(英)
en
School of Nursing, Seisen University
著者所属(英)
en
School of Nursing, Seisen University
著者所属(英)
en
School of Nursing, Seisen University
著者所属(英)
en
School of Nursing, Seisen University
著者所属(英)
en
School of Nursing, Seisen University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 背景 A大学看護学部附属看護キャリアアップセンターでは, 平成23年の開設以来, 地域貢献の一つとして, "キャリアアップ講座 (主に臨床看護師への研究支援)" を開講している. 年々, 受講者が増加し, 研究への関心が高まっている. 目的 キャリアアップ講座において, 受講者の受講動機及び本講座の学習効果について, 受講後にアンケート調査を行うことにより, "キャリアアップ講座" の有用性を確認する. 同時に今後の課題についても検討する. 方法 「平成25年度 "キャリアアップ講座"」 に参加した38名を調査対象とし, 講座内容について独自に作成した無記名自記式質問紙調査票を用いて回答を得た. データの集計・分析は表計算ソフトMicrosoft office Excel 2007を使用し, 記述統計を行った.結果 分析対象となった受講者は3回の研修を通じて計94名であった. 職種では病院勤務の看護師が多かった. 受講背景は, 職場の上司からの薦めで受講した者が多かった. 多くの受講者が, 研究の意義や目的, 方法がわかったと回答した一方で, データ処理が不得手という傾向も確認できた.結論 アンケート結果から, 受講者の研究への関心の高さや学習効果に肯定的な結果を得た. これらの結果を, 今後のキャリアアップ講座内容の充実に反映させていきたい.
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Background Since the establishment of the Nursing Career-advancement Center affiliated with the Department of Nursing of A University in 2011, career-advancement classes have been held as a regional contribution activity. These classes are provided primarily to support clinical nurses with research activities, and there have been increases in the number of participants and their interests in research.Aim Following the career-advancement classes, questionnaire surveys were conducted to examine their utility and future challenges. Participants were asked to describe their motivation for participating in career-advancement classes and their learning effects.Methods The subjects were 38 health care professionals who participated in the "2013 Career-advancement Class", and they were asked to complete an originally developed, anonymous survey form including questions regarding the class. Descriptive statistical data were aggregated and analyzed using Microsoft Office Excel 2007 - spreadsheet software.Discussion The total number of subjects who participated in one of the three sessions was 94. The majority of the subjects were hospital nurses. A large number of health care professionals attended the class on the recommendation of their superiors. Although many participants stated that the class helped them learn research purposes and methods, some had difficulty processing data.Conclusions The survey results, which suggest that participants in the class became more interested in research and it had positive learning effects, can be used to improve the career-advancement class.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12578604
書誌情報 聖泉看護学研究
en : Seisen journal of nursing studies

巻 3, p. 55-66, 発行日 2014-04
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:01:56.338841
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3